6. tammikuuta 2010

Dekkaria lukemisen nälkään...

Luettua on taas tullut:

Pirkko Arhippa: on ruusu punainen



Pirkko Arhippa on yksi suosikkini Suomalaisista dekkaristeista. Kirjat ovat jotenkin niin ihanan aitoja, rehellisiä ja samalla kotoisia. Syynä osaksi ehkä se pieni hetki elämästäni kun asuin Turussa, niin jotenkin osaa pitkälle hahmottaa Arhipan kirjojen päätähden Varpun asunnonkin kartalle ;D Aurinkoinen humalistonkadulla jne... :D

Suosittelen lämpimästi - kuten kaikkia muitakin Arhipan kirjoja! Aikajärjestyksessä lukeminen helpottaa tarinoissa mukaan pysymisessä!

4 kommenttia:

Triin kirjoitti...

moikka :D en tiedä oletko lukenut stig larssonia, ne on mun mielesta aika hyvia ja uusin Wallander on kans hyvää :D

vinkkina kun olen itse lukenut

Taru Jehkonen kirjoitti...

Kiitos suosituksesta Triin. Niitä on mulle ennenkin kehuttu, mutta ei ole vaan tullut aloitettua ;D Ehkä joku päivä!

Hanna korttitaivaasta kirjoitti...

Mä taas luen mielelläni Seppo Jokista, on kans mun mielestä tosi aidosti kirjotettu, eikä meinaa malttaa lopettaa lukemista. Osaltaan mulla voi vaikuttaa, että olen asunut Tampereella, niin tapahtumat sijoittuvat tuttuihin maisemiin. Samalla tavalla, kun sinulla taas Turkuun.=)
Toinen hyvä on Jarkko Sipilä. Olen vaan lukenut kummankin kirjoittajan kaikki kirjat, joten voisi kokeilla tuota Arhippaa.

Mä luen mielelläni suomalaisia dekkareita mielummin, kuin ulkomaalaisia ,jotenkin ne on helpompilukuisia, kun ei tartte tavata ihmisten- eikä paikannimiä.

Taru Jehkonen kirjoitti...

Joo mä tykkään hirveesti myös Seppo Jokisesta ja Leena Lehtolaisesta :D Luen yhtä paljon kyllä ulkomaisia, mutta skandinaaviset on parhaita :D