21. marraskuuta 2014

Jouluinen tervehdys...

.... täältä Rauman Uotilasta!

Tällä viikolla kun olen käynyt kutsuja pitämässä, niin ole nähnyt jo niin upeita aloitettuja joulun valmisteluja ihmisten kodeissa, joten minunkin oli pakko saada jo jotain kotiini! Ja tänään olen toipilaana laittanut kotiini hieman joulua... päätin tuossa jokin aika sitten, että tänä vuonna on pärjättävä ilman joulukuusta. Meillä ei vaan ole olohuoneessa tilaa sille, koska ostin isomman kissojen kiipeilytelineen tammikuussa. Kovasti mielessä ollut kuitenkin, että jonkinlaisen "kuusen korvikkeen" haluisin. Ensimmäinen ahaa-elämys tuli tänään, tosin tämä sijaitsee keittiössä.

Meillä on roikkunut nyt 1,5v keittiön katosta tyhjnä tuollainen ns. hedelmäkori, jossa on korit kolmessa kerroksessa. Se oli ennen meillä ryjäkori, mutta en ole sille mitään käyttöä "keksinyt. No nyt näin siinä heti silmissäni kuusen muodon, joten ei muuta kuin uudet valot hankintaan.

Ja lopputulos näyttää tältä....





Tämän lisäksi laittelin hieman muitakin valoja. Toki osa valoista on vielä hukassa. JOtain jouluisi tonttujakin hain kaapista ja niille paikan katson kodissani. Samalla niillä piti tietysti koristella upea PartyLiten Symmetria trio. Itse olen jo jokusen vuoden kerännyt noita ihania Aarikan tonttuja, tyyliin 1/vuosi, eikä ihan joka vuosi ole tullut hankittua. Ne on myös tähän koristeluun oivia tuotteita.


Täällä on sesonkin kiireet iskeneet minuun "sairastelun", eli kroppa tilttaa. Onneksi sen olen jo oppinut tunnistamaan ja siksi tältä päivältä ja huomiseltä on peruttu työmenot. Väsymystä lisää myös, että rakas enoni nukkui pois äkillisesti 10.11 ja alkuviikolla mennemme hyvästelemään hänet viimeiselle matkalle. Reiska on aina minun sydämmessäni. Meillä on vain vajaat 3v ikäeroa ja olemme niin samoja polkuja kulkeneet niin lapsuuden, nuoruuden kuin nuoren aikuisuudenkin. Sitten tiemme on hieman harvemmin kohdanneet, mutta tuo ihanan äijän köriläs oli minulle niin rakas!

Mutta minulle tänään tämä joulun laitto ja pientä kämpän tuunailua muutenkin ollut parasta terapiaa. Itse kun olen ehdottomasti Joulun ODOTTAJA!! Haluan laittaa joulun kotiini ajoissa ja nauttia siitä joulun odotuksen tunteesta ja tunnelmasta. Toistaaltaan tästä eteenpäin olen taas niin kiireinen, että ehtisin joulun laittaa seuraavaksi vasta 16.12, joten kiva, että se on jo nyt meillä. Toki laitettavaa jäi myös vielä.

Kiva kun piipahdit!

Taru

3 kommenttia:

enkulin käsityöt kirjoitti...

Todella kauniita ja jouluisia.

Apris kirjoitti...

Tosi hyvä idea koristella tuo korisydeemi kuuseksi, se näyttää kauniilta.

Anonyymi kirjoitti...

Kivoja ja hauska idea tuo kuusen korvike!